4.11.2014

Kauralyhdesukat

Minä näin unen. Unessa tein sukat, jollaisia en ainakaan muista koskaan nähneeni missään. Pitkään ne sukat vaivasi mua, ja mietin onko tosiaan niin että suunnittelin uuden sukkamallin unissani, vai näyttikö alitajuntani mulle jotkut sukat jotka olen ohimennen nähnyt. Piirtelin kaaviota paperille muistellen uneni sukkaa, ja näin syntyi elämäni ensimmäinen oma kaavio. Tai ainakin siis luulen, että se on mun oma kaavio, kertokaahan ihmeessä jos tälläiset sukat on jo joku keksinyt! Kun aloin sitten kutoa sukkaa, oli se kuin lahjapaketin avaamista, en malttanut millään lopettaa kun halusin nähdä millaiset niistä tulee, ja onko ne lähellekkään samanlaiset kuin unessani. Tietysti nyt kun unesta on jo kulunut pitkä aika ja muistikuvat hämärtynyt, on vaikeaa sanoa oliko ne juuri tällaiset, mutta jokatapauksessa sukista tuli nätit ja olen hirmutyytyväinen ja innoissani omasta sukkamallista! :)


Ensimmäinen sana joka mulla tuli näistä sukista mieleen oli kauralyhde. Siitä se nimi sitten jäi.



Mallikerta on tosi helppo ja jää nopeasti muistiin.




Takaosan tein 3o 2n joustimella. Pienellä muutoksella sen ilme muuttui hieman, neuloin jokatoisella kerroksella oikeat silmukat kiertäen. Jatkoin kantalapun samaa joustinta, kantapohjassa sileää oikeaa. Kiilakavennukset tein yhden silmukan päähän reunasta jokatoisella kerroksella.






Kärkikavennukseen kokeilin jotain uutta. Muuten tein sen ihan normaalina levennettynä nauhakavennuksena, mutta kun silmukoita oli jäljellä kymmenen, käänsin työn ja tein kolmen puikon päättelyn, josta kerroin täällä. Olihan siinä vähän kikkailtava kun työn käänsi eikä se olisi viidellä puikolla neulottaessa varmaan onnistunut, mutta pyöröpuikolla kun teen, se sujui ihan helposti. Kärjestä tuli kivannäköinen, vähän tylpempi kuin normaalisti. 



Tässä myös ensimmäinen neulekaavioni, toivottavasti siinä ei ole virheitä... Jos joku innostuu tekemään tällaiset, niin olisin tosi onnellinen jos saisin nähdä minkälaiset nämä ovat erivärisenä. <3







Lanka: seitsemän veljestä beige
Puikot: 3,5mm pyöröt
Koko: 38-39
Silmukoita: 47
Malli: Kauralyhde

-Nina-

5 kommenttia:

  1. Ihanaa, et muutki neuloo unissaan :) ja kauniit sukat oot keksiny, kiitos ohjeesta! Menee to do-listalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla että en oo ainut unineuloja. Mä jo ajattelin että onkohan tää mun neuloosi menny jo vähän yli.. :D Kiitos! Laitahan kuvaa tuleen jos joskus teet nämä. :)

      Poista
  2. Kaunis malli! Laitan itsellenikin to-do listalle ja varmaan laittelen blogiin kun valmistuvat kuvia sitten ja linkkiä tänne :) Sieltä voi käydä kurkkimassa sitten. :)

    VastaaPoista
  3. Nyt ovat minunkin Kauralyhteeni valmiina"
    http://sohvaneulomo.blogspot.fi/2015/09/kauralyhteet.html

    VastaaPoista

Jokainen kommentti tuo hyvän mielen, kiitos niistä.