15.3.2014

Yritys number 2.

Nyt se on valmis. Tai on ollut jo muutaman päivän mutta en ole ehtinyt kirjoittamaan siitä. Nimittäin se villapaita! Tällä kertaa koko meni nappiin, kuin tehty (heh, niinhän se onkin) miehelleni. Muutenkin tämä paita onnistui paremmin kuin ensimmäinen, tulihan siitä paljon siistimpi kun ei tullut saumoja. Tein pyöröpuikolla kainaloihin saakka ja siitä eteenpäin sitten siirsin takakappaleen silmukat toiselle kaapelille ja jatkoin ensin tasona etu- ja sitten takakappaleen. Valmistuikin paljon nopeammin kun ei tarvinnut hirveästi kutoa nurjaa, minä kun en ole mikään nurjan silmukan fani. Kauluksessa meni jotain pieleen, siihen olisi pitänyt saada poimittua 130 silmukkaa mutta minulla niitä loppujenlopuksi ei ollut kuin 98. Siitä ei tullut siis niin muhkea kuin ekassa paidassa mutta minua se ei haitannut, eikä onneksi miestänikään! 





Hihat tein macig loopilla satasen kaapelilla, ja siistithän niistäkin tuli ilman saumaa. Ekan paidan saumoja tein monta tuntia enkä siltikään ollut niihin tyytyväinen. Vähäsen piti mietiskellä että mitenkäs nyt jatketaan, kun tulin kainalon kohtaan ja kavennukset alkoivat. Mutta hyvinhän tuo macig loop toimi niinkin että neuloi edestakaisin, alkuun kun sitä ei saanut leveäksi, loppusuoralla saikin jo neulottua normaalisti tasoa. Todella tyytyväinen olen tähän paitaan ja nyt ei tullut edes sitä kauheaa pakkopulla-tunnetta mikä tuli ekassa. Ehkä tää oli sit vaan niin paljon helpompi ja nopeampi pyöröillä. Aion tehdä vielä kolmannen samanlaisen, mutta HUOMATTAVASTI pienemmän, ensi talveksi kuopukselle. Olkoon se loppukesän työnä, pimenevissä elokuun illoissa. Lankana paidassa 7-veljestä graffiti ja harmaa, puikkoina 3,5 ja 4 pyöröt, ohje novita 7-veljestä lehdestä.








Nyt minun on pakko hieman poiketa tästä neulonta- aiheesta ja kertoa uusista hiuksistani. Aina kun käyn parturissa, olen haltioissani uudesta lookista ja päätän että tämä väri pysyy pitkään. Kuitenkin jo siinä vaiheessa kun tyvikasvu alkaa näkyä, olen kyllästynyt ja päädyn vaihtamaan väriä. Nyt kuitenkin tuli niin ihanat hiukset että LUPAAN viihtyä näissä ainakin kesän! Kerrankin minä innostuin uudesta muodista jo alkuvaiheessa, yleensä käy niin että ihastun muotijuttuihin vasta sitten kun ne on jo menneen talven lumia. Nyt olen ainakin täälläpäin edelläkävijä! JEE. :D 





Olin parturikaverillani hiusmallina näissä my little pony raidoissa, jotka tehtiin liimasineteillä. Nämä on niiiiiiin söpöt!! Löytyy vaaleanpunaista, vaaleanviolettia, vaaleanturkoosia ja kirkkaan pinkkiä. Ihan mun näköiset! :)
Mutta nyt kutimet käteen, puikoilla on pienen pientä vaihteeksi. 

-Nina- 

2 kommenttia:

  1. Kannatti kokeilla tämä toinen yritys. Paita on aivan huikean mahtavan hieno! Onnittelut onnistuneesta työstä.

    Ja nuo hiukset... Sopii sulle kuin nenä päähän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! Tykkään hurjasti itsekkin, molemmista! :)

      Poista

Jokainen kommentti tuo hyvän mielen, kiitos niistä.