2.9.2014

Sukkatehdas käynnissä

Niin, otsikkokin sen jo kertoo että sukkia täällä on taas tehtailtu. Niitä tuleekin nyt varmaan koko loppuvuosi, tosin kaikkia en ehkä voi julkaistakkaan blogissa ennen joulua. Nämä voin, koska olen 99% varma että hän, kenelle nämä sukat tulee ei tiedä tästä blogista hölkäsen pöläystä ja vaikka tietäisikin, ei voi arvata saavansa nämä! 

Värit on taas aivan vaikka omaan jalkaankin sopivat, nämä langat on huutanut mulle lankakorista jo kauan että YHDISTÄ MEIDÄT raitasukiksi! Onneksi koko on mulle monta numeroa liian pieni, niin ei tuu edes houkutusta jättää näitä itselle. Näiden sukkien suunnittelussa käytin apuna raitageneraattoria, joka löytyy täältä. Hauska työkalu jos ei halua tehdä säännöllistä raidoitusta. Sivua päivittämällä pystyy valita eri vaihtoehtoja loputtomiin. Minä pysäytin sivun tälläisellä kohdalla:





Tosin tarkkasilmäiset huomaavat, että en kuitenkaan noudattanut tuota järjestystä vaan muutin sitä työn edetessä fiiliksen mukaan.

Raitasukkia on kiva tehdä, mutta kuten niin monet muutkin, minäkään en pidä päättelystä. Se on neuletyössä ainut "onko aivan pakko" - vaihe. Tulipa sekin kuitenkin tehtyä ja otin kuviakin, ajattelin näyttää teille mikä on minun tyylini päätellä, niitä kun on myös niin monia kuin on tekijöitäkin.




Lähtötilanne. Päättelen aina aloittavan langan neuloessa, mutta lopettava lanka jää päättelemättä. Jos en päättelisi edes aloittavaa, olisi noita langanpätkiä puolet enemmän. Teen neuloessa päättelyn kuten tässä videossa. Loput langat päättelen ihan tavallisella neulalla. Joskus kokeilin virkkuukoukkua mutta se ei ollut ollenkaan mun juttu.













Ja lopulta valmiit, viimeistellyt sukat. Nämä saavat mennä piiloon odottamaan joulua. :)


Lanka: 7-Veljestä 
Puikot: 110cm 3,5mm pyörö
Koko: 35

-Nina-

Ainiin, meinasin aivan unohtaa mainita, että osallistun tänä vuonna ensimmäistä kertaa sukkasato tempaukseen.
Lisätietoa löydät sukkasadon kotiladosta. Minä kerään satoa perunalaariin. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti tuo hyvän mielen, kiitos niistä.