13.4.2014

Kesäsukkaset

Mun äiti on oikea villasukkien suurkuluttaja. Kesät talvet yätä päivää sillon villurit jalas. Nalle taika harmaa-luonnonvalkoinen toi mun mieleeni heti äitin, tulevan äitienpäivän ja myös äitin synttäripäivän, ja päätin tehdä sille kesäksi ohuet sukat lyhyellä varrella. Vaikka olin juuri vannonut että pysyttelen erossa ohuesta langasta! Ei se enää NIIN kauheaa ollut mutta kyllä aika tihkiää oli kutoa, työ etenee niin samperin hitaasti ku niitä silmukoita on miljoona ja ohuilla puikoilla (kyllä, kolmosen puikot on mun mielestä tosi ohuet) kutominen on sellasta nysväämistä. Mutta pääasia että äiti tykkäs ja kyllä mäkin lopputuloksesta pidin. Otin sukkalehdestä pitsikuvio mallia ja tein sitä sukan etuosaan että on vähän ilmavammat kesällä. Eihän se kuvio taikalangassa näy yhtään mutta tarkoituksensa ajaa kun on paljon reikiä! :)





Nää näyttää ihan lastensukilta mun mielestä, enkä saanu otettua kuvaa näistä jalassa kun ei nää mahtunu mun kavioihin. :D Koko on 36-37. Kokeilin näihin tehdä ekaa kertaa ainaoikein kantapään, se oli nopsa kutoa ja ihan kivannäköinen! Sehän tehtiin siis samallailla kuin ihan sileä kantapää mutta kaikki kerrokset kudotaan oikein. Sopii varmasti ainakin leveämmille kantapäille! Käytän ehkä jatkossakin. Myös kärki on tavoistani poiketen muuta kuin sädekavennusta, vaihtelunvuoksi. 

Eilen oli aivan mahtava keli tehdä pihahommia, ja siitä hullaantuneena lupauduin menemään tänäänkin miehen kanssa tekemään nurmikon rajauksia... Ja nyt tuolla on niin harmaata, kylmää ja märkää... Tihkaasoo, mutta mentävä se on, olishan se ihanaa kun alkukesästä saisi jo tehdä nurmikon!

-Nina-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti tuo hyvän mielen, kiitos niistä.